Žiemos pasekmės: kelių būklė ir vairuotojų iššūkiai
Atšilus orams, Lietuvos keliai atskleidė žiemos palikimą – gausybę duobių, dėl kurių vairuotojai patiria ne tik diskomfortą, bet ir materialinius nuostolius. Socialiniuose tinkluose vairuotojų bendruomenė aktyviai dalijasi informacija apie pavojingas kelio dalis, demonstruodama pažeistas padangas ir ratlankius. Draudimo bendrovės taip pat fiksuoja didėjantį tokių įvykių skaičių.
BTA draudimo bendrovės atstovas Andrius Žiukelis informuoja, kad šiemet jau užregistruota daugiau nei 150 atvejų, kai vairuotojai nukentėjo dėl kelio duobių. Incidentai apima ne tik padangų prakiurimą ir ratlankių pažeidimus, bet ir situacijas, kuomet vairuotojai, bandydami išvengti duobės, sukeldavo avarijas, atsitrenkdami į kelio atitvarus ar kitas kliūtis. Vienas didžiausių šiais metais fiksuotų nuostolių – 7 tūkst. eurų žala, patirta BMW vairuotojui Vilniuje.
Žiemos ir ankstyvo pavasario metu, kai temperatūra kinta nuo šalčio iki atšilimo, kelių danga tampa itin pažeidžiama. Pirmieji atšilimai atidengia gilius asfalto plyšius, kurie virsta duobėmis, keliančiomis pavojų eismo saugumui. „Pusantro tūkstančio žalų pernai buvo susiję su transporto priemonių ratlankiais ar padangomis, pademonstravę, kad žiemą ir pavasarį šie incidentai yra dažnesni“, – teigia A. Žiukelis.
Automobilio savininkams svarbu žinoti, kad už kelio duobėse patirtą žalą galima reikalauti atlyginimo. Tai galioja tiek turintiems tik privalomąjį, tiek papildomą KASKO draudimą. Vis dėlto, jei nesate apdrausti KASKO, žalos atlyginimas turi būti siekiamas iš kelio priežiūros įmonės, kas gali būti sudėtingas procesas.
Kelių priežiūros atstovai pripažįsta, kad Lietuvos klimato sąlygomis duobės yra neišvengiama problema. Todėl ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas vairavimo saugumui – vengti dėmesio išblaškymo, laikytis saugaus greičio ir ypač atidžiai stebėti kelią.
„Duobės formuojasi dėl temperatūros svyravimų ir intensyvaus eismo, ypač sunkiasvorių transporto priemonių. Nuo mikroįtrūkimų iki gilių duobių – tai greitas procesas, kuris reikalauja greito reagavimo ir kelių remonto“, – paaiškina „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius.
Nors žiemos metu laikinai galima užtaisyti duobes šaltu asfaltu, tikrasis kelių remontas prasideda pavasarį, kai įmanoma naudoti karštą asfaltą ir kai pradeda veikti asfalto gamyklos. Kelių priežiūros bendrovės primena vairuotojams būti kantriems ir atsargiems, kol bus atlikti reikiami kelių taisymo darbai, užtikrinant saugesnę eismo aplinką visiems.
Parengta pagal AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje informaciją