Straipsnio nuotrauka 2021-02-18

Žiemos metu ypač svarbi automobilio langų švara

Langai – nuolatinės priežiūros reikalaujančios, tačiau eismo saugumui svarbios automobilio dalys. Tamsiuoju metų laiku itin svarbu skirti pakankamai dėmesio jų švarai. Draudikai perspėja, jog eismo įvykio rizika yra gerokai didesnė, kai prie blogų kelio sąlygų prisideda prastas matomumas.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ atstovė Viktorija Katilienė primena vairuotojams, jog šiuo metu ypatingai svarbu tinkamai pasirūpinti  automobilio langų bei veidrodėlių švara.

Žalų departamento vadovė Baltijos šalims paaiškina, jog tamsiuoju metų laiku privalu prieš sėdant už vairo įsitikinti, jog transporto priemonės langai, žibintai, veidrodėliai ir valstybiniai numeriai – švarūs bei važiuoti pradėti tik įsitikinus, jog atsargoje yra pakankamai langų valymo skysčio, o valytuvai veikia sklandžiai. Langų ir veidrodėlių būklė lemia matomumo kokybę, o valstybinių numerių skaitomumas yra apibrėžtas Kelių eismo taisyklėse.

Purvo ruožai ant stiklo – valytuvų kokybės indikatorius

V. Katilienė skatina įsigyti kokybiškas langų valytuvų šluoteles bei reguliariai tikrinti valytuvų guminių juostelių dėvėjimąsi – stebėti, ar jos neištrūko, ar paviršiuje neatsirado apnašų. Pažeisti valytuvai gali braižyti stiklą – todėl pastebėjus, kad ant lango lieka drėgmės arba nešvarumų ruožų reikėtų suprasti, jog valytuvai jau nusidėvėjo ir juos reikėtų pakeisti naujais.

Draudimo ekspertė sako, jog valytuvų šluoteles reikėtų pasikeisti bent kartą metuose. Žiemos metu valytuvams tenka nemažai darbo dėl šalčio, kritulių, druskos bei purvo. Šaltuoju metų laiku valytuvų gumos dėvisi itin sparčiai, todėl jeigu valymas darosi sudėtingesnis, derėtų pasikeisti valytuvus.

V. Katilienė taip pat primena kitą aspektą – įjungus automobilio šildymą, vidinę langų pusė gali apsitraukti riebalų sluoksnių, o tai blogina matomumą. Specialistė pataria nepamiršti ir langų valymo – kartą į dvi savaites nusivalyti langus iš vidaus, o jeigu vidinė pusė aprasoja – palaukti, nevalyti, kol kondicionierius išdžiovins drėgmę.

„Gjensidige“ atstovė taip pat primena, jog reikėtų nuolatos rūpintis langų plovimo skysčio kiekiu, nes nešvarūs langai, be abejo, prastina matomumą. Žiemai skirtas langų valymo skystis turi valomąsias savybes, tinkančias šaltam orui. Vasara paprastai tenka kovoti su vabzdžiais ir dulkėmis, tačiau atvėsus orams, pasikeičia ir langų apnašos bei ploviklio efektyvumas – jau nuo vėlyvo rudens tenka susidurti su medžių lapų atplaišomis, druska ir purvu.

Reikėtų nepamiršti ir veidrodėlių – nešvarūs veidrodėliai taip pat blogina matomumo ir, atitinkamai, vairavimo kokybę. Kadangi veidrodėliai neturi valytuvu, todėl, prieš pradedant kelionę, nusivalyti juos yra būtina. Draudikų atstovė teigia, kad pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nežino, kad jų automobilis turi šildomus veidrodėlius. Tokių veidrodėlių valyti grandikliu negalima – reikia palaukti, kol įsijungs veidrodėlių šildytuvai ir ledas atitirps pats.

Apledėjęs stiklas reikalauja atsargumo

„Carglass® Lietuva“ direktorius Jurijus Končaninas dalinasi, jog dažnai automobilio priekinis stiklas skyla dėl akmenuko įdaužos. Įdaužoje kaupiasi drėgmė, kuri, nukritus oro temperatūrai, užšąla ir, susidarius vidaus ir išorės temperatūrų skirtumui, gali suskaldyti stiklą. Žiemos metu neretai įdaužos suskaldo visą stiklą, o tokio stiklo suremontuoti neįmanoma – jį privaloma keisti į naują.

J. Končaninas pataria – akmenukui pataikius į stiklą, reikėtų įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku. Taip į vidų nepateks drėgmė ar purvas. Po to, bet kokiu, atveju, patartina iš karto kreiptis į stiklų remonto bendrovę. Specialistas teigia, jog yra girdėjęs patarimą, jog skilusį stiklą reikėtų užtepti permatomu nagų laku – eksperto nuomone, deja, toks sprendimo būdas, tikėtina, tik dar labiau pakenks esamai situacijai.

„Carglass® Lietuva“ direktorius mini, jog kitas, žiemą pasitaikantis lango defektas – stiklo subraižymas, naudojant netinkamą ledo grandiklį ar susidėvėjusias langų valytuvų šluoteles. Vairuotojai, prieš palikdami automobilį, nenuplauna jo stiklų skysčiu ir valytuvais, todėl ant stiklo lieka purvo ir dulkių. Ryte, gremždami ledą, jie braižo stiklą ne grandikliu, bet ant langų užsilikusiais nešvarumais. Automobilių stiklai yra pagaminti iš kvarcinio smėlio, kuris yra reikšmingai tvirtesnis už plastiką, iš kurio pagamintas grandiklis, todėl plastikiniu grandikliu subraižyti švarų stiklą yra neįmanoma.

Specialistas pataria, kaip išvengti langų apledėjimo: prieš paliekant automobilį reikėtų praverti jo langus, išjungti salono šildymą. Tokiu būdų automobilio vidaus ir aplinkos temperatūros susivienodins, todėl išvengsite stiklo rasojimo ir ryte automobilio langus rasite mažiau apšerkšnijusius.

J. Končaninas apibendrina – šaltuoju metų laiku visapusiška stiklų priežiūra yra būtina. Vairuotojai turėtų skirti kelias minutes prieš kiekvieną kelionę pasirūpinimui langais ir veidrodėliais.

Parengta pagal ADB "Gjensidige" informaciją