Svarbi kelių eismo taisyklė, kurios nesilaikymas gali atnešti nemalonumų
Pandemijos laikotarpiu, apribojus tarptautines keliones, Lietuvos gyventojai pradėjo planuotis keliones savo šalyje. Populiaru lankyti ne tik vietinius kurortus, bet ir naujas, neatrastas šalies vietoves. Lankantis mažesnėse gyvenvietėse vairuotojams tenka prisiminti ir mažiau naudojamas, dėl to pamirštas, kelių eismo taisykles. Draudimo bendrovės ERGO atstovas Rimvydas Pocius pateikia pavyzdį – dešinės rankos taisyklė.
Vairuotojai primiršta svarbią taisyklę
Miesteliuose ir rajoniniuose keliuose vyrauja nereguliuojamos sankryžos, nepažymėtos ir eismo pirmumą nurodančiais ženklais. Šiose sankryžose vairuotojams tenka prisiminti vieną svarbiausių eismo taisyklių – dešinės rankos taisyklę. Specialistas pastebi, jog nors ši taisyklė yra paprasta ir aiški, didesniuose miestuose gyvenantys ir prie šviesoforų bei kelio ženklų pripratę vairuotojai tokioje situacijoje pasimeta.
Dėl pasimetimo ir primirštų taisyklių nereguliuojamose sankryžose pasitaiko nemalonių eismo įvykių. Avarijų metu nukenčia ir transporto priemonės ir žmonės. Tai įvyksta dėl to, kad vairuotojai nepraleidžia iš dešinės pusės važiuojančių transporto priemonių. Remiantis taisykle, ją praleisti privaloma, kai važiuojama per sankryža, kuri nėra reguliuojama ir kurioje nėra pirmumą nurodančių ženklų.
R. Pocius pastebi, jog dešinės rankos taisyklė nėra taikoma nelygiareikšmių kelių sankryžose. Jeigu susikerta asfaltuotas danga ir žvyrkelis – taisyklė negalios ir pirmenybe turės asfaltuotu keliu važiuojantis vairuotojas.
Pasitaiko ir nukentėjusiesiems
Draudiko atstovas taip pat teigia, kad nors dešinės rankos taisyklė ir yra paprasta, kartais vairuotojai supranta ją klaidingai. Ši taisyklė taip pat galioja ir stovėjimo aikštelėse. Deja, ne visada vairuotojai supranta, kad tas, kuris važiuoja tiesiai, turi praleisti tą, kuris priešais jį sukasi iš dešinės pusės. Specialistas dalinasi, jog vairuotojai neretai mano, kad turi pirmumo teisę tada, kai važiuoja tiesiai ir tai neretai nulemia susidūrimą.
R. Pocius atskleidžia, kad pasitaiko atvejų, kai dėl šios taisyklės nesilaikymo nukentėję vairuotojai nesupranta, kad jie nėra avarijos kaltininkai. Dažnai tik išnagrinėjus įvykio deklaraciją ir pateikus ekspertų analizę vairuotojai suvokia, kad avarijos metu buvo pažeista dešinės rankos taisyklė. Paprastai tokiose situacijose vairuotojai galiausiai pripažįsta savo kaltę.
Nuostolių atneša nekantrumas
R. Pocius dalinasi, jog nereguliuojamose sankryžose dešinės rankos taisyklė neretai yra praleidžiama ir dėl to, kad vairuotojai tikisi greitai pravažiuoti sankirtą, į ją nespėjus įvažiuoti kitiems eismo dalyviams.
Eksperto pastebėjimu, ši situacija gana dažnai pasitaiko kaimų keliuose – kai vairuotojas, artėdamas link sankryžos, mato iš dešinės pusės artėjantį traktorių, tačiau nusprendžia, kad jis nespės pasiekti sankirtos anksčiau, todėl nesustoja jo praleisti. Ši klaida gali atnešti didelių nemalonumų. Dešinės rankos taisyklės nederėtų interpretuoti. Prieš kertant lygiareikšmę sankryžą privaloma stabtelėti ir toliau judėti tik įsitikinus, kad visi automobiliai, važiuojantys iš dešinės pusės, yra praleisti.
R. Pocius taip pat primena, jog kelionių ir atostogų sezonu svarbu laikytis ne tik eismo, bet ir saugaus vairavimo taisyklių – pilnai koncentruotis į vairavimą, nesiblaškyti, pasirinkti saugų greitį ir saugų atstumą nuo kitų automobilių, pasirūpinti tinkama transporto priemonės technine būkle.
Parengta pagal ERGO Insurance SE Lietuvos filialo informaciją