Straipsnio nuotrauka 2020-12-11

Specialistai primena svarbius vairavimo šaltuoju sezonu ypatumus

Vėlyvą rudenį pradedantys vėsti orai ir krintanti temperatūra nemenkai apsunkina vairavimo procesą. Vairuotojams tenka prisiminti, o kartais ir iš naujo išsiugdyti, svarbius vairavimo įgūdžius, be to, tinkamai paruošti automobilį. Specialistai ragina eisme dalyvauti itin apdairiai bei prisiminti svarbiausias saugaus eismo taisykles – tai padės išvengti galimo pavojaus.

Veidrodėliai – kelio būklės indikatorius

Draudimo bendrovės ERGO atstovas Rimvydas Pocius primena – labai svarbu tinkamai paruošti transporto priemonę šaltajam sezonui.

Vairuotojai, pakeitę automobilio padangas į žiemines, turėtų nepamiršti reguliariai tikrinti jų būklę, o pastebėję neįprastą pokyti – kreiptis į specialistus. Prastėjant orams taip pat svarbu tikrinti žibintų, akumuliatoriaus ir stabdžių sistemas. Net ir langų plovimo skysčio tinkama būklė yra svarbi saugumui užtikrinti – dėl šios priežasties nereikėtų maišyti ir vasarinio skysčio likučio su žieminiu.

ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas tęsia – tvarkinga automobilio techninė būklė – dar ne viskas. Temperatūros pokyčiai lemia plikledžio formavimąsi, o tai reikalauja iš vairuotojo žiemos sezono įgūdžių.

Patyrę vairuotojai jau, ko gero, yra pastebėję, jog išoriniai veidrodėliai gali padėti suvokti kelio būklę. Jeigu ant veidrodėlių susiformuoja ledas, tikėtina, jog ledu bus pasidengęs ir kelias. Vairuojant tokiomis aplinkybėmis reikėtų nepamiršti valdymo žieminiu rėžimu.

Mokytis stabdyti galima nuolatos

Specialisto nuomone, svarbiausia – nepamiršti tinkamai stabdyti automobilį. Šaltuoju metų sezonu pasikeitusi kelio danga padidina nuslydimo į šoną riziką.
R. Pocius komentuoja, jog šiuo metu daugiausiai rizikos kelia staigūs stabdymo manevrai. Kai tenka sustoti greitai – specialistas pataria stabdyti pulsuojančiai – tai užtikrins automobilio stabilumą, neleis jam nuslysti į šoną. Jeigu visgi automobilis nuslysta, situaciją būtų galima suvaldyti stabdant varikliu – perjungiant žemesnę pavarą. Ši technika taip pat praverčia ir važiuojant nuokalnę, kai suvaldyti automobilį paprastai būna sunkiau. Kad transporto priemonė nenuslystų nuo kelio, reikėtų vengti stipraus pedalų spaudimo posūkyje. Visgi, jeigu automobilis pradėjo slysti, reikėtų iš lėto atleidinėti paminą ir tiesinti vairą.

Specialistas teigia, jog eismo įvykių dažnai galima išvengti pasirinkus saugų greitį, be to, labai padeda gebėjimas nepasimesti – tai padeda greičiau tinkamai sureaguoti ir sukontroliuoti situaciją.

Iš lėto spausti stabdžio pedalą galima mokytis kasdien. R. Pocius pastebi, kad kiekvienas sustojimas prie šviesoforo, stop ženklo ar perėjos galėtų būti puiki proga pasimokyti švelnaus stabdymo.

Visas dėmesys eismui

R. Pocius papildo – važiuojant tiltu ar viaduku automobilį pristabdyti būtina – šios konstrukcijos užšąla anksčiau, nei keliai, o plikledis čia išsilaiko ilgiausiai.
Be abejo, ne mažiau svarbus aspektas – vairuotojo dėmesingumas. Vairavimo neturėtų trikdyti pašaliniai veiksmai: specialistas pataria visada laikyti rankas ant vairo, išjungti mobiliojo telefono pranešimus, sumažinti salone skambančios muzikos garsą.

ERGO atstovas teigia, jog įsitikinti, kad vairuotojas nebus trikdomas ir galėsi visą dėmesį skirti eismui ir jo dalyviams – tikrai verta. Taip pat reikėtų laikytis saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių bei atidžiai stebėti jų greiti, signalus ir manevrus.

R. Pocius dalinasi auksine vairavimo žiemą taisykle. Stabdymo kelias šiuo metu pailgėja dvigubai – pagal tai reikėtų įsivertinti ir saugų atstumą. Paprastai judant 60 km/h greičiu patariama palaikyti 2 sekundžių atstumą nuo kitos transporto priemonės. Žiema, anaiptol, šis atstumas turėtų siekti bent jau 8 sekundžių kelią.

Parengta pagal ERGO Insurance SE Lietuvos filialo informaciją