Straipsnio nuotrauka 2017-10-02

Spalio mėnuo – ar galime būti ramūs kelyje praėjus rugsėjui?

Remiantis BTA draudimo bendrovės duomenimis, rugsėjo ir spalio mėnesiais ženkliai auga avaringumo lygis. Įvykių skaičius pirmąjį rudens mėnesį šokteli net keletą kartų, ir toks avaringumas išsilaiko net ir visą spalį. Tai lemia prasidėję nauji mokslo metai, kuomet žmonių ir vaikų daugiau keliauja miesto gatvėmis, o tai savaime reikalauja didesnio vairuotojų pastabumo ir atsakingumo. Kartu įtakos padidėjusiam eismo įvykių skaičiui turi ir vėstantis oras – prasidėjusios ir neretai diena iš dienos trunkančios liūtys, trumpėjančios dienos ir net susiformuojantis rūkas rytais.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis taip pat pabrėžia - „Rudenį eismas tampa sudėtingesnis ir dėl daugybės automobilių, ir dėl išaugusio pėsčiųjų srauto. Lėtas riedėjimas, dažni stabčiojimai ir sudėtingas persirikiavimas bei saugaus atstumo nesilaikymas tampa pagrindinėmis eismo įvykių priežastimis. Nors dažniausiai eismo įvykiai būna smulkūs, tačiau ir nedidelis susidūrimas piko metu gali paralyžiuoti ir priversti piktintis pusę spūstyse įstrigusio miesto“.

Taigi, kaip teigia BTA atstovas, intensyvėjantis eismas ir susidarę spūstys keliaujant į darbą ar iš jo, suformuoja palankias sąlygas atsirasti eismo įvykiui. Tam pritaria ir Raimondas Bieliauskas, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas: „Eismo intensyvumas miestų gatvėse rudenį neabejotinai išauga. Labiausiai tai pasijunta rytinio ir vakarinio piko metu, kai gyventojai skuba į darbus, mokymosi įstaigas ir iš jų. Įprastai ruduo pasitinka išaugusiu eismo įvykiu skaičiumi, tačiau šįmet per pirmąsias dvi rugsėjo savaites pastebime, kad eismo įvykių skaičius, lyginant su karštuoju metų laiku, išliko panašus. Tikėtina, kad avarijų skaičius rugsėjį dar gali išaugti tiek dėl trumpėjančių dienų, tiek dėl vis prastėjančių oro sąlygų“. Na, o remiantis BTA statistiniais duomenimis, galima daryti išvadą, jog rudenį daugiausiai įvykių fiksuojama rytais, kadangi ryte keliaujančius viešuoju transportu ar savo nuosavu automobiliu labiausiai spaudžia ir riboja laikas.

Kaip pastebi draudimo bendrovės, padidėjusį eismo įvykių skaičių lemia ne tik prastėjantys orai ir išaugęs pėsčiųjų skaičius, bet ir jauni, nepatyrę vairuotojai: „Lyginant su vasara, važinėjimas miestuose rudens mėnesiais iš tiesų gali kelti daugiau streso – ypač mažiau patyrusiems vairuotojams. Tai – dar vienas faktorių, galinčių nulemti dažnesnius eismo įvykius“, – pastebi R. Bieliauskas. Taip pat, negalime pamiršti, jog rudenį kelyje sutinkame dar ir dviratininkus, kurie irgi turi įtakos eismo įvykių atsiradimui: „Rugsėjis ar spalio pradžia paprastai dar būna tinkami ir važinėtis dviračiais, tačiau esant intensyvesniam eismui, dviratininkus pastebėti gali būti sunkiau. Todėl automobilių vairuotojai prie vairo turėtų būti susikaupę, vengti pokalbių su keleiviais ar mobiliuoju telefonu“ – priduria Ergo specialistas.

Kaip rodo ir Ergo draudimo bendrovės statistiniai duomenys, per pirmąsias dvi šių metų rugsėjo savaites Lietuvoje buvo užregistruoti net 635 eismo įvykiai pagal transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą. Didžiausias įvykių skaičius buvo užfiksuotas Vilniuje, jų buvo net 258, sekantis miestas, kuriame fiksuojamas taip pat didelis įvykių skaičius buvo Kaunas – jame padaryti net 150 eismo įvykiai. Ergo draudimo bendrovė administruojant visus įvykius išmokėjo daugiau nei 378 tūkst. Eurų žalos. Draudimo bendrovės taip pat pastebi, jog avaringumas kiekvienais metais išlieka panašus, tad didėjant automobilių kiekiui geriausia ir tikriausiai lengviausia būtų keisti savo įpročius bei dienotvarkę, nei sugadinto automobilio detales.

„Kad sumaišties ir streso būtų mažiau, vertėtų varijuoti laiku: pavyzdžiui, pabandyti iš namų išvažiuoti 15–20 minučių anksčiau arba vėliau. Kartais spūstį ir apytuštį kelią skiria labai mažas laiko tarpas. Gal verta peržiūrėti maršrutą ar šeimoje apsiriboti vienu automobiliu, išbandyti specialiomis juostomis galintį važiuoti viešąjį transportą? Patogiausios ir saugiausios judėjimo alternatyvos išryškėja tik jas praktiškai išbandžius, nes mūsų baimės ar lūkesčiai kartais tiesiog  neatitinka realybės“, – pataria BTA specialistas.

Tą Jums pataria ir draudimas.lt. Neskubėkite, nepraraskite kantrybės kelyje ir visada akylai stebėkite kelią. Nepamirškite, jog maži vaikai, o ypatingai pradinių klasių moksleiviai, dažnai pamiršta priėję perėja apsidairyti ir gali netikėtai iššokti į gatvę. Dviratininkai, gali pervertinti savo sugebėjimus įveikti trumpą atstumą per gatvę atskubant automobiliui, na o autobusų vairuotojai, stebėdami keleivius stotelėje gali ir nepastebėti Jūsų pro šalį skriejančio automobilio. Todėl patariame, ypatingai prie perėjų, sumažinti greiti, kad spėtumėte sustabdyti, o stotelėje stovintį autobusą praleisti ar aplenkti didesniu lanku. Būkite saugūs kelyje ir saugokite kitus.

Ergo ir BTA informacija