Smulkus eismo įvykis tampa deklaracijos pildymo iššūkiu
Smulkus eismo įvykis neatneša daug žalos, tačiau sugadina nuotaiką, sugaišina vairuotojų laiką tiek pildant eismo įvykio deklaraciją, tiek aiškinantis dėl kaltės, tiek vėliau taisant automobilį. Dažniausiai tokie įvykiai fiksuojami rytinio ir vakarinio piko metu, kai žmonės labiausiai skuba.
Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas atkreipia dėmesį, kad Lietuvoje kasdien fiksuojama dešimtis smulkių eismo įvykių. Kaip išvengti dar didesnių nesklandumų, jei jau įvyko smulki avarija?
Vairuotojai, būkite atidūs ir kiemuose
Ekspertai teigia, kad smulkių eismo įvykių daugiausiai yra fiksuojama keičiantis oro ir prastėjant vairavimo sąlygoms. Pagrindiniai faktoriai, kišantys koją vairuotojams: slidi kelio danga, prastas matomumas, koncentracijos prie vairo trūkumas. Esant šiems faktoriams net ir didelio greičio nereikia.
Draudiko atstovas R. Bieliauskas taip pat prideda, kad avarijų tikimybė išauga ir ten, kur yra didesnė automobilių koncentracija. Tai judrios sankryžos, pagrindinės miesto gatvės, o taip pat ir daugiabučių kiemai ar kitos automobilių stovėjimo aikštelės.
Pasak eksperto, smulkios avarijos būdingos ne dėl greičio, o dėl vairuotojų nepastabumo arba saugumo nepaisymo. Kai kuriais atvejais nepažiūrima į veidrodėlius, nesilaikoma saugaus atstumo, nežiūrima į kelio ženklus arba pamirštama apie tokius KET punktus kaip dešinės rankos taisyklė. Ir tai lemia nubrėžtus bamperius, įlenktas dureles ar išdužusius žibintus.
Iššūkis: teisingai užpildyta deklaracija
Po kiekvienos, net ir smulkios avarijos, reikia užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Ir tai dažnam vairuotojui tampa iššūkiu. Draudikų ekspertai pastebi, kad gana didelis procentas pateikiamų deklaracijų yra užpildytos su klaidomis. O tai apsunkina žalos atlyginimo procesą. Kai kuriais atvejais, tenka kreiptis ir į teismą.
Kad vairuotojai išvengtų vėlesnių nemalonumų, rekomenduojama atidžiai sekti deklaracijos instrukcijas, nurodyti prašomas detales, užpildyti tas grafas, kur reikia įvardinti kaltininką ir nukentėjusįjį. Ir svarbiausia – abu eismo įvykio dalyviai turi pasirašyti.
Kaip primena R. Bieliauskas, jei įvykus avarijai niekas iš žmonių nenukentėjo, nebuvo apgadintas trečiųjų šalių turtas ir yra sutariama dėl eismo įvykio aplinkybių, į incidento vietą policijos pareigūnų kviesti nereikia.
"Ergo Insurance" informacija