Rūkanoti rudens rytai vairuotojams – dar vienas stresas
Esant rytiniam rūkui (kurie dažni rudens sezonu) draudimo bendrovės registruoja maždaug 10 proc. daugau eismo įvykių nei įprastai. Sumažėjus matomumui varuotojams tampa žymiai sunkiau įvertinti situaciją ir tinkamai reaguoti į kliūtį kelyje. Draudimo bendrovės BTA ekspertai pastebi, jog pavojingiausios yra rytinės valandos tarp 3-čios ir 4-tos bei 6-tos ir 7-tos. Natūralu, jog šiuo laiku eismo dalyvių žymiai mažiau, todėl vairuotojai, nepaisydami saugaus greičio ir gamtos sąlygų, dažnai tiesiog apsigauna.
Esant rūkui, kas trečias vairuotojas praneša apie atsitrenkimą į stacionarų daiktą: kelio ženką, stulpą. Daugiau kaip pusė vairuotojų praneša apie autmobilio apgadinimus. Žmonės tokiais atvejais nukenčia retai.
Labai svarbu pasirinkti saugų greitį – jis visada bus ženkliai mažesnis už įprastą, nesant rūkui. Kaip nustatyti kelio matomumą, pataria BTA ekspertas A. Žiukelis: ne miesto keliuose, kelio kraštą žymintys stulpeliai pastatyti kas 50 metrų. Kai važiuojant priekyje matomas tik vienas stulpelis, rekomenduojam važiuoti iki 50 km per valandą greičiu. Tai pakankamai saugus greitis, kuris leistų tinkamai reaguoti į kelyje iškilusį pavojų.
Kai priekyje matomi du stulpeliai, rekomenduotinas saugus greitis yra iki 70 km per valandą.
Techniškai tvarkingas automobilis – būtina sąlyga saugiai kelionei. Bet kokiu oru, net ir esant rūkui. Šiuo atveju svarbūs galinio lango šildymas, neaprasoję salono langai, nuvalyti šoninia veidrodėliai, tinkamai veikiantys valytuvai ir priešrūkiniai žibintai, padedantys ne tik geriau matyti kelią automobilio vairuotojui, bet ir kitoms transporto priemonėms jį pastebėti.
BTA informacija