Pakaitinių automobilių paklausa auga
Patekus į eismo įvykį gali pasirodyti, jog deklaravus įvykį nemalonumai dar tik prasideda – automobilio taisymas gali užtrukti ir mėnesį, o jeigu transporto priemonė buvo paveikta nepataisomai tuoj reikės ieškotis ir naujo automobilio. Pastaruoju metu jau įprasta tapo tokiose situacijose naudotis pakaitiniu automobiliu, kurio vairuotojams prireikia vis ilgesniam laikui. Draudimo specialistai aiškina: dėl susiklosčiusių aplinkybių daugelis gyventojų rinkosi šią vasarą praleisti Lietuvoje – tai galima įžvelgti ir pakaitinių automobilių naudojimosi suvestinėje. Pavyzdžiui, per šių metų liepos mėnesį buvo pakaitinių automobilių paklausa buvo didžiausia pusantrų metų laikotarpyje.
Tokia galimybę turi vairuotojai, apdraudę savo automobilį KASKO draudimu. Šiems vairuotojams pasiūlomas pakaitinis automobilis tuo atveju, kai jų asmeninį automobilį tenka remontuoti ir esamo gedimo neįmanoma sutvarkyti per vieną dieną. Taip pat, ši paslauga suteikiama vairuotojams, kurių automobilis buvo pavogtas. „Lietuvos draudimo“ atstovas, Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas paaiškina: pakaitinio automobilio paslauga yra patogi ir populiari, nes padeda apeiti iškilusius nepatogumus, tęsti įprastą gyvenimo ritmą bei sėkmingai įvykdyti numatytus planus. „Draudimas šiuo atveju siūlo priemonę, kuri leis kuo greičiau pamiršti nemalonias įvykio pasekmes ir, kol problema sprendžiama, tiesiogine to žodžio prasme judėti toliau“, – apibendrina A. Gimbickas.
10,5 metų – vidutinis į avarijas patenkančių automobilių amžius
Remiantis draudikų duomenimis – į avarijas patenka vidutiniškai 10,5 metų amžiaus automobiliai. Taip pat, net trys iš keturių atvejų, kai yra teikiama pakaitinio automobilio paslauga, yra situacija, kai nuosavą automobilį tenką taisyti po eismo įvykio. Antra dažniausiai pasitaikanti priežastis – remontuojamas kėbulas. A. Gimbickas pastebi, jog per 2020 metus būtent tokių atvejų buvo net 14%. Pašnekovas papildo, jog klientai kreipiasi į draudimo bendrovę ir įvykus vagystei ar paprasčiausiai užsitęsus numatytam remonto laikui.
Šiemet pakaitinio automobilio paslauga jau pasinaudojo daugiau nei 150 „Lietuvos draudimo“ klientų, kurių automobiliai nukentėjo nuo vagysčių arba vandalizmo.
Pakaitinio automobilio prireikia ir ilgesniam laikui
Remiantis draudimo bendrovės skaičiavimais galima pastebėti, jog praeitais metais pakaitiniu automobiliu klientai važinėdavosi vidutiniškai savaitę. Tačiau vien įpusėjus 2020 metams šis vidurkis pakilo beveik iki 8 dienų, o vasaros mėnesiais jis siekė net 9 dienas. „Lietuvos draudimo“ specialistams dažnai tenka komunikuoti su transporto priemonių remontą atliekančiomis įmonėmis. A. Gimbickas teigia, jog taisymo darbai gali užsitęsti dėl įvairiausių priežasčių, todėl su bendrovės teikiamu KASKO draudimo paketu klientas gauna galimybę naudotis pakaitiniu automobiliu per visą taisymo laikotarpį, kai transporto priemonė yra remontuojama „Lietuvos draudimo“ sutartiniame servise.
Specialistas priduria, jog nuo šiol bendrovė vykdo ir papildomą paslaugą – pakaitinio automobilio pristatymą ir paėmimą iš klientui patogios vietos. Tai reikšmingai sumažina patiriamą nemalonumą ir padeda klientui sutaupyti laiko.
Parengta pagal AB “Lietuvos draudimas” informaciją