Straipsnio nuotrauka 2020-01-06

Orų prognozė: lyjant ir sningant eismas keliuose paralyžiuojamas

Vos tik palyja ar pasninga, miesto eismas tampa suparalyžiuotas spūsčių. Krituliai vairuotojus išmuša iš vėžių ir, rodos, jie tampa nebemokantys vairuoti. Ar tikrai tokiu oru vairuotojai praranda vairavimo įgūdžius?

Budrumas kelyje bet kokiu oru

Rudenį ir ankstyvą žiemą drėgnos sąlygos – tai tik treniruotė prieš tikrus šalčius ir nesuplanuotai iškritusį sniegą. Būtent lietus ar sniegas priverčia vairuotojus sumažinti greitį, laikantis saugaus atstumo, o dėl šios priežasties lėtėja ir bendras transporto srautas.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad rudens eismo įvykių statistika patvirtina, jog lyjant pasikeičia vairuotojų elgesys. Specialistas taip pat pastebi, kad sulaukus kritulių mieste eismas tarytum sustingsta, o tai lemia tiek suprastėjęs matomumas, tiek ir pasikeitusi kelio danga.
Vairuotojų elgsena keičiasi priklausomai nuo orų: esant karštai dienai visi skundžiasi prastu matomumu ir „neveikiančia“ galva, palijus – prie prasto matomumo dar prisideda ir nestabilumas kelyje. Sudrėkus kelio dangai, automobilio padangos praranda sukibimą su keliu, gali prasidėti akvaplanavimas, t.y. slydimas vandeniu. Pajutus čiuožimą ar tiesiog pasikeitus automobilio manevravimui automatiškai sumažinamas greitis, o dalis vairuotojų tiesiog sutrinka.

„JAV greitkelių administracijos duomenimis, reguliuojamose transporto arterijose dėl šlapios dangos vairavimo greitis sumažėja 15-25 proc., o dėl sniego ar slidumo – net 30-40 proc. Kuo sudėtingesnės eismo sąlygos, tuo lėčiau važiuoja vairuotojai“, – teigia A. Žiukelis.

Specialistas rekomenduoja neprarasti budrumo ir greitos reakcijos, kai kelio danga drėgna ir slidi. Tokiu oru nereikėtų skubėti ir svarbiausiai – laikytis saugaus greičio, nes šlapia kelio danga didina slydimo tikimybę. Miestuose reikėtų atidumo stebint dviratininkus, paspirtukininkus ir pėsčiuosius.

Tamsa – ne vairuotojų draugas

Keičiantis sezonams, o ir veikiant klimato kaitai, net ir ankstyvą žiemą per parą galima išgyventi visus keturis metų laikus: naktį gali šalti, dieną – atšilti, šviesti saulė, lyti ar snigti.

Draudikai pastebi, kad daugiau eismo įvykių užfiksuojama būtent tamsiu paros metu. Taip jau yra, kad saulė dažniausiai kyla ir leidžiasi tuomet, kai ir eismas keliuose intensyvus. Kadangi saulė laikosi vairuotojo akių lygyje, rekomenduojama automobilyje turėti akinius nuo saulės, nes padidėja netikėto vairuotojo apakinimo tikimybė.

Akcentas – akumuliatoriui bei langų skysčiui

Žiemos sezonu patariama pasirūpinti ir akumuliatoriumi. Geriausiai tai padaryti dar prieš temperatūrai nukrentant žemiau nulio. Jei akumuliatorius „pavargęs“, pakeiskite jį nauju. Prasidėję šalčiai tikrai nepadės užsikurti automobilio. Skaičiuojama, kad vidutinis akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra 3-5 metai.

Ryte pašalus, specialistas pataria, prieš pajudant iš vietos nusivalyti automobilio stiklus bei šoninius veidrodėlius, taip pat pasirūpinti, kad langų skystis būtų pritaikytas minusinei temperatūrai. Kitu atveju, vasarai skirtas langų skystis pavers jūsų automobilio langą gražiu ledo raižiniu ornamentu, kuris sumažins matomumą iki nulio.

Parengta pagal BTA Baltic Insurance Company informaciją