Straipsnio nuotrauka 2021-03-24

Nuostoliai automobilių plovykloje – kas atsakingas už patirtos žalos atlyginimą?

Reguliarus automobilio plovimas – įprasta transporto priemonės priežiūros dalis. Deja, pasitaiko, kad šis procesas atneša ir žalos – dėl netinkamo valymo būdo ar kitų klaidų gali atsirasti įbrėžimų ar kitų paviršiaus pažeidimų. Susidūrusiems su tokia situacija paprastai kyla klausimas, kas turėtų atlyginti patirtą žalą: vairuotojas ar plovykla?

Įvykį fiksuoti nedelsiant

Su tokia situacija susidūrė Vilniuje gyvenanti Justė. Mergina plovėsi automobilį automatinėje plovykloje, o grįžusi iš jos pastebėjo, jog transporto priemonė apgadinta – po valymo atsikabino dalis šoninio veidrodėlio. Vilnietė neturi kasko draudimo, todėl problemą sprendė kitu keliu – nedelsiant vyko į automobilių servisą, kuriame pažeidimą pavyko sutaisyti. Pažeidimus mergina fiksavo ir, vėliau, nusiuntė nuotraukas bei sąskaitą už remontą plovyklai. Galiausiai plovykla šias išlaidas kompensavo.

ERGO Turto žalų administravimo skyriaus vadovas Mindaugas Ratkevičius pastebi, jog elgtis vertėjo visai kitaip. Specialistas teigia, kad plovyklos sukelti nuostoliai privalo būti atlyginti bendrosios civilinės atsakomybės (BCA) draudimu. Šis draudimas galioja kai kliento turtas, patikėtas bendrovei, yra apgadinamas. Didžioji dalis bendrovių yra pasirūpinusios šiuo draudimu.

Draudimo ekspertas taip pat priduria, jog, patyrus žalą, verta pradėti veikti iš karto: pirmiausia reikėtų informuoti apie situaciją plovyklos darbuotoją, tuomet pateikti pretenziją bei užpildyti atitinkamą dokumentą. Jeigu nukentėjusysis turi kasko draudimą, pateikus pretenziją, reikėtų kreiptis į savo draudimo bendrovę. Draudikas kompensuos nuostolius, o išmoką iš plovyklos išieškos patys. Kitu atveju, kai nukentėjęs vairuotojas kasko draudimo neturi, į plovyklą reikėtų kreiptis savarankiškai.

Privaloma laikytis taisyklių

M. Ratkevičius atkreipia dėmesį į tai, jog BCA draudimas yra skirtas įmonėms apsidrausti nuo žalos, padarytos tretiems asmenims. Pagal draudimo sutartį nusprendžiama, kas yra kaltas bei kaip bus atlyginama žala. Ekspertas papildo, kad šiuo draudimu dažnai draudžiasi automobilių servisai ir automobilių detalių pardavėjai. Draudimas apima tiek teikiamas paslaugas, tiek parduodamas prekes.

Specialistas perspėja, jog BCA apdrausta bendrovė, šiuo atveju – plovykla, gali nepritarti kaltinimams. Patartina, prieš naudojantis įmonės teikiamomis paslaugomis, ar perkant jų prekes, pasidomėti už to esančiomis taisyklėmis. Taisyklės dažnai apibrėžia, kur ir kaip reikia įvažiuoti, sustoti, paruošti automobilį plovimui bei kokį rėžimą kada rinktis. Vairuotojui nepaisant taisyklių patirta žala, tikėtina, nebus kompensuojama. Dažniau pasitaikantys tokie atvejai – dėl neatidumo laiku nenuimamos antenos ar neatlenkiami veidrodėliai.

M. Ratkevičius rekomenduoja iš karto po plovimo apžiūrėti savo transporto priemonę ir, pastebėjus žalą, nedelsianti ją užfiksuoti bei kreiptis į plovyklos darbuotojus. Tokiu atveju, tikėtina, jog kaltės išvengti nebepavyks. Paskubėjus ir neapėjus savo automobilio iškart, o pažeidimą pastebėjus tik prie namų, deja, teks susidurti su sudėtingesniu procesu. Reikia nepamiršti, jog plovyklos dažniausiai yra filmuojamos, tad kaltę įrodyti, ko gero, bus įmanoma, tik kad gerokai sunkiau.

Parengta pagal ERGO Insurance SE Lietuvos filialo informaciją