Straipsnio nuotrauka 2020-08-12

Netikėtumų kelyje kaina

Techninės pagalbos personalas dažniausiai kviečiamas įvykus eismo įvykiui, tačiau vairuotojams neretai prireikia pagalbos ir pasibaigus kurui, prakiurus padangai, išsekus akumuliatoriui, užtrenkus dureles, įklimpus ar atsidūrus kitose panašiose situacijose. Remiantis draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ medžiaga galima pastebėti, jog pirmojoje metų pusėje į techninės pagalbos darbuotojus iš viso kreipėsi apie 8 tūkst. Lietuvos vairuotojų.

Susumavus techninės pagalbos darbuotojų įveiktus atstumus paaiškėjo, kad tarnyba, nemokamai aptarnaudama draudimo bendrovės klientus, per pastarąjį pusmetį nuvažiavo beveik 32 tūkst. kilometrų. „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas pastebi: „Maždaug tiek kilometrų sudarytų kelionę pirmyn ir atgal nuo Vilniaus iki Australijos miesto Melburno“. Nagrinėjamo pusmečio duomenys rodo, jog teikdama vairuotojams nemokamą pagalbą bendrovė išleisdavo iki 28 tūkst. eurų kas mėnesį.

Dažniausiai pasitaikantys nemalonumai ir brangiausios paslaugos

„Lietuvos draudimas“ atstovas, nagrinėdamas pastarųjų mėnesių įžvalgas, pabrėžia jog dažniausiai vairuotojams prireikia automobilio transportavimo po eismo įvykio paslaugos. Tokia paslauga pirmojoje metų dalyje buvo suteikta 500 bendrovės klientų, turinčių privalomąjį draudimą su įskaičiuotomis techninės pagalbos paslaugomis. Anot G. Petriko, tokio tipo pagalba yra pati vertingiausia, o jos kainą, kurios vidutinė vertė yra 180 eurų, lemia tralo įveiktas kilometražas. Draudimo bendrovės atstovai pateikė, jog vairuotojams, kurie nėra užsisakę techninės pagalbos paketo, tokia pagalba galėtų kainuoti nuo 43 eurų miesto ribose ir nuo 174 eurų užmiestyje.

Didelių išlaidų pareikalausianti nelaimė – užsitrenkusios durelės

Kitos neretai pasitaikančios problemos, kurias sprendžia techniniai darbuotojai – tai rato taisymas arba pakeitimas. Techninės pagalbos atstovai skundžiasi, jog vis daugiau vairuotojų automobilyje neturi nei papildomo rato, nei įrankių, skirtų šiai problemai spręsti.

Pirmo pusmečio eigoje buvo net 250 atvejų, kai „Lietuvos draudimo“ bendrovės draudžiami vairuotojai kreipėsi į techninę pagalbą, prašydami specialistų pakeisti prakiurusią padangą. Rato taisymo ar keitimo užmiestyje kaina vidutiniškai siekia 65 eurus.

Taip pat, kone kasdien pasitaikanti nelaimė – automobilių durelių užtrenkimas. Įklimpimas, pasibaigęs kuras – kitos dvi itin dažnai pasitaikančios situacijos: per šiuos šešis mėnesius į techninius specialistus dėl šių nelaimių buvo kreiptasi beveik 100 kartų.

„Jeigu vidutinės išlaidos netikėtai išsikrovus akumuliatoriui sudaro apie 58 eurus, tai avarinis durelių atrakinimas kainuotų apie 140 eurų.“ – pastebi G. Petrikas. Transporto žalų skyriaus vadovas atkreipia dėmesį, jog vairuotojams, neužsisakiusiems techninės pagalbos paketo, pagalba įklimpus kainuotų per 80 eurų.
Apsidraudę galėtų sutaupyti beveik 100 eurų

G. Petrikas pastebi, jog kartą su nemaloniomis situacijomis kelyje susidūrę vairuotojai jau  suvokia, kiek finansinių nuostolių jos gali atnešti, bei pradeda svarstyti apie galimybę sutaupyti ir išvengti neplanuotų išlaidų. Vadovas teigia, kad bendrovės duomenys nurodo, jog vidutiniškai vieno techninės pagalbos iškvietimo kaina yra 95 eurai – tiek galėtų sutaupyti vidutinis Lietuvos  vairuotojas, pasirinkęs draudimo planą su įskaičiuotomis techninės pagalbos paslaugomis.

Remiantis „Lietuvos draudimas“ skaičiavimais, visų pusmečio laikotarpyje atliktų nemokamų techninės pagalbos paslaugų, kurių išlaidas padengė bendrovė, suma viršija 166 tūkst. eurų.

"Lietuvos draudimas" informacija