Straipsnio nuotrauka 2018-03-12

Mitai ir faktai apie naujos kartos automobilius

Nuolat skubančiame pasaulyje, nė vienas iš mūsų nenori atsilikti. Tai tikriausiai ir paskatino vis labiau populiarėjančius hibridinius automobilius bei elektromobilius. Deja, šių naujos kartos automobilių remontas nėra pats paprasčiausias, todėl po eisimo įvykio jų savininkams dažnai pažeria netikėtumų.

BTA draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis pastebi: „Vien hibridinių automobilių skaičius išaugo nuo 665 naujai užregistruotų per 2013 metus, iki daugiau nei 3 tūkst. per praėjusius metus. Tuo tarpu elektra varomų automobilių 2013 m. registruota vos 6, o iki 2017 m. jau 324 ir tai daugiau nei pusė Lietuvos elektromobilių parko. Tokius sparčius pokyčius reiktų sieti su išaugusiu tokio tipo automobilių prieinamumu, sparčiai tobulėjančiomis technologijomis, gerėjančia naujos kartos automobiliams pritaikyta infrastruktūra, stiprėjančiu ekologiniu sąmoningumu bei imlumu technologinėms naujovėms“.

Taigi, kaip pastebi draudimo bendrovės BTA specialistas naujos kartos automobilių skirtumas nuo įprastų automobilių yra tas, kad šie automobiliai genda šiek tiek kitaip: „Tiesa, kad naujos kartos automobiliai ir prižiūrimi kitaip, ir genda kitaip. Elektromobiliuose nėra nei tepalų, nei jų filtrų, nei žvakių ar kitų įprastų automobilių vairuotojams puikiai žinomų dalykų. Dažniausias elektra varomų automobilių „gedimas“ dėl kurio kviečiama techninė pagalba – išsikrovimas bevažiuojant. Tik matome, kad dabar situacija keičiasi į gerąją pusę, plečiasi infrastruktūra, todėl nors tokių automobilių ir daugėja, suteikti vairuotojams pagalbą bei nuvežti iki įkrovimo stotelės, tenka labai retai“, – atkreipia dėmesį BTA specialistas.

„Mūsų duomenimis, hibridinių automobilių avaringumas kiek viršija pačių automobilių skaičiaus augimą, t. y. jei automobilių pernai padaugėjo du kartus, tai avaringumas išaugo 2,5 karto. Tiesa, eismo įvykiai pakankamai standartiniai, dažniausiai smulkūs, o žalos neviršija vidutinių“, – teigia A. Žiukelis. Taigi, draudimo bendrovės BTA specialisto pastebėjimu, augant naujos kartos automobilių skaičiui, auga ir eismo įvykių. Vis dėlto, žalos nėra didelės ir dažniausiai siekia apie 800 Eur, bet tokių  automobilių remonto išlaidos būna didesnės nei populiariausių modelių automobilių dėl brangesnių detalių. Taip pat, meistrų darbas dažniausiai kainuoja daugiau nei remontuojant įprasto modelio automobilį.

BTA draudimo bendrovės ekspertas taip pat perspėja: „Tiesa, kad tokių automobilių remontas tiek gedimo atveju, tiek ir po eismo įvykių savininkui kainuoja brangiau. Įžūlesni meistrai net ir smulkių žalų ar kosmetinio remonto atvejais nepasidrovi paprašyti didesnių sumų, nes esą jei žmogus galėjo nusipirkti brangesnį automobilį, tai ir už remontą galės brangiau sumokėti. Tai psichologinis triukas, kuriam tikrai neverta pasiduoti, o dėl kainos konsultuotis bent keliose vietose“.

Kartu, draudimo bendrovės specialistas A. Žiukelis  atkreipia dėmesį apie plintančius mitus dėl naujos kartos automobilių: „Pavyzdžiui tenka girdėti iš vairuotojų tokias abejones, kad žiemą hibridiniai ar elektriniai automobiliai gali būti labai sunkiai eksploatuojami. Tai tik iš dalies tiesa – vien elektriniams automobiliams, kai elektra naudojama ir salono, langų šildymui, dalį energijos tenka panaudoti šildymui, o ne kilometrams įveikti. Tačiau tai žinant elektrinių automobilių vairuotojams žiemos metu reiktų atidžiau ir pakankamai kritiškai įvertinti bei pasirinkti atstumą, kurį galės nuvažiuoti. O štai hibridinių automobilių šeimininkai gali automobiliu naudotis įprastai ir nuogąstavimai neturi pagrindo, o dažniausiai kyla iš nežinojimo bei patirties stokos“.

Todėl rekomenduojame nepamiršti tvarkingai ir atsargiai važinėti miestų bei miestelių gatvėmis siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų. Visada pasirūpinti automobilio technine apžiūra prieš jį eksploatuojant bei tinkamu draudimu savo naujoviškai transporto priemonei.

BTA informacija