Kaip elgtis apgadinus ne automobilį, o kitą objektą?
Padidėjęs eismas keliuose ir užsikimšusios stovėjimo aikštelės yra kone kasdienis reiškinys ne tik vasarą, kai visi daugiau keliauja, bet ir rudenį, kai sugrįžtama į darbus ir mokslus. Daugiau automobilių gatvėse reiškia didesnę eismo įvykių riziką. Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas gerokai sumažino rūpesčių eismo įvykio dalyviams – pakanka užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Nepaisant to, vairuotojams vis dar nėra aišku, kaip elgtis, kai apgadinama ne transporto priemonė, o pastatai, stulpai, atitvarai ar kiti fiziniai objektai.
Eismo įvykius sukelia ir vairuotojų išsiblaškymas
Pasak bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondo Bieliausko, Lietuvos Respublikos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) palengvinimu šiais metais jau pasinaudojo daugiau nei 9 tūkstančiai vairuotojų. Didžioji dauguma draudžiamųjų įvykių yra susiję su kitų transporto priemonių apgadinimu, tačiau susidūrimai su kitais objektais viršija pusę tūkstančio. Gera žinia ta, kad tokių incidentų metu padarytą žalą padengia šis draudimas.
Žalos dydis, kai susiduriama su kitu objektu, būna labai įvairus, tačiau vidutinis kompensacijos dydis – daugiau nei 1 tūkst. eurų. ERGO atstovas pastebi, kad dažnai situacijos, kuriose padaroma didesnė žala, kyla dėl išsiblaškymo ar nuovargio. Neretai tai nutinka keliaujant ilgus atstumus. R. Bieliauskas prisimena neseniai įvykusį nutikimą, kai išsiblaškęs vairuotojas degalinėje įsipylė degalų ir pamiršo ištraukti dujų pildymo įrangos žarną. Apgadintos įrangos taisymas kainavo 6,4 tūkst. eurų.
Daugiausia žalos sukelia sunkvežimiai
Atsitrenkimas į paštomatą taip pat gali nepigiai atsieiti. Siuntų terminalus galima rasti beveik prie kiekvienos didesnės parduotuvės ar prekybos centro. Tiek neatsargus manevravimas, tiek sumaišytos pavaros gali kainuoti iki kelių tūkstančių eurų. Vienas ERGO klientas patekęs į tokią nemalonią situaciją ir apgadinęs paštomatą padarė beveik 5,5 tūkst. eurų nuostolių.
Draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, kad didžiausios kompensacijos išmokamos dėl įvykių, susijusių su sunkvežimiais. Jų gabaritai ir masė yra žymiai didesni nei lengvųjų automobilių. Jo praktikoje daugiausia nuostolių buvo padaryta, kai sunkiasvorė transporto priemonė kliudė šilumos tinklų vamzdynus ir juos laikančias atramas. Žala tuomet siekė beveik 8,5 tūkst. eurų. Daugiausia nuostolių patiriama sunkvežimiams atsitrenkus į inžinerinių tinklų įrengimus. Pasitaiko, kad kliudoma kieme esanti įmonės produkcija. Toks atvejis buvo įvertintas 7,5 tūkst. eurų. Įvažiavimas atbuline eiga į apšvietimo stulpą gali atsieiti beveik 5 tūkst. eurų, o kliudyta vaizdo kamera – iki 4 tūkst. eurų.
Svarbu kuo greičiau užpildyti deklaraciją
R. Bieliauskas teigia, kad dauguma minėtų eismo įvykių dėl nedidelio greičio nesukelia sveikatos sutrikdymo ir palieka tik nedidelius įbrėžimais ant automobilio. Vis dėlto, kad ir kokios nereikšmingas būtų pasekmės, apie incidentą vertėtų pranešti. Tai padarius, bus pasirūpinta trečiųjų šalių turtu ir su juo susijusiais nuostoliais.
Kai padaroma žala nesiekia 750 eurų, bet vairuotojas iš įvykio vietos pasišalina, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse numatyta bauda svyruoja nuo 600 iki 1100 eurų. Jei žala didesnė nei 750 eurų – nemalonumų gali būti dar daugiau. Apie incidentą ne tik būtina pranešti apgadinto turto savininkui, bet ir itin svarbu užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Jei savininkas nerandamas, reikia kviesti policiją.
ERGO atstovas ragina neatidėlioti šių veiksmų, nes pasišalinimas iš įvykio vietos gali baigtis teisės vairuoti praradimu. Be to, nepatartina spręsti problemų tiek žodžiu, tiek raštiškai, nes vėliau tai sukels nesusipratimų, kurių galima išvengti, viską laiku atlikus.
Parengta pagal ERGO Insurance SE Lietuvos filialo informaciją