Straipsnio nuotrauka 2020-11-04

Išvenkite eismo įvykio deklaracijos pildymo klaidų

Taisyklingai užpildžius eismo įvykio deklaraciją galima nemenkai sumažinti įvykio keliamus rūpesčius. Deja, specialistai primena, jog neteisingai užpildyta deklaracija tik papildo nemalonią situaciją naujais nepatogumais, o tam tikrų klaidų vairuotojai pridaro itin dažnai. Esminės pildymo klaidos dažnu atveju nulemia nesklandumus administravimo eigoje, dėl ko gali užsitęsti net ir kompensacijos laukimas.

Netikslių schemų braižymas

Draudimo bendrovės ERGO atstovas, Raimondas Bieliauskas pastebi, jog dažniausiai pasitaikanti vairuotojų klaida pildant eismo įvykio deklaraciją – nepakankamai informatyvių schemų pateikimas.

Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas dalinasi, jog neretai pritrūksta informacijos apie įvykio kontekstą: pavyzdžiui, kelio ženklus ar judėjimo kryptis. Be abejo, braižant schemą neturėtų būti svarbu, ar įvykis atkartotas realistiškai, meniniai sugebėjimai tam nereikalingi. Svarbiausia, jog brėžinys pateiktų kuo daugiau informacijos apie avarijos aplinkybes: transporto priemonių judėjimo kryptys, kelio ženklai, aplinkinės sankryžos ir kitos detalės.

R. Bieliauskas atkreipia dėmesį, jog svarbu pateikti ir tikslų adresą vietos, kurioje atsitiko eismo įvykis: nurodyti ne tik gatvę, bet ir namo numerį ar sankryža. Gatvės pavadinimo neužteks – tai nesuteikia konkrečios informacijos apie įvykio aplinkoje galiojančias taisykles.

Pašnekovas primena, jog taisant schemą privaloma pažymėti, jog visi eismo įvykio dalyviai sutinka su pakeitimais. R. Bieliauskas pataria pildyti deklaracijas internetu – sistema automatiškai patikrina, ar dokumente nepalikta netikslumų, be to, prie elektroninės deklaracijos galima prisegti įvykio ar konteksto nuotraukas, o tikslią susidūrimo vietą nurodyti su GPS.

Trūksta tikslumo

ERGO atstovas tvirtina, jog neretai įvykio aplinkybės būna įvardijamos klaidingai, įrašuose trūksta tikslumo. Ši informacija yra itin svarbi, ypač, kai avarijos aplinkybės sudėtingos, pavyzdžiui, jeigu susidūrimas įvyko prekybos centro stovėjimo aikštelėje. Reikia nepamiršti paminėti, kuri transporto priemonė stovėjo, kuri judėjo, į kurią kryptį judėjo: į priekį ar atbulomis, ar buvo rodomi visi įspėjamieji ženklai – visa tai ypač svarbu norint suprasti įvykio kontekstą.

Specialistas priduria, jog svarbu pateikti ir teisingą asmeninę informaciją: įvykio dalyvių vardus, pavardes, gimimo datas, kontaktus, vairuotojų pažymėjimų ir vairuotų automobilių valstybinius numerius.

Netinkamas parašas

R. Bieliauskas atkreipia dėmesį į deklaracijos užtvirtinime pasitaikančias klaidas. Svarbu ir tinkamai pasirašyti dokumentą: tai padaryti privalo abu eismo įvykio dalyviai, o jo kaltininkas turi padėti ir antrą parašą, kuriuo pažymi, jog sukėlė aprašytą avariją.

Teisingas deklaracijos užtvirtinimas parašais – labai svarbus momentas vėlesniam administraciniam procesui. Svarbu sudėti visus prieš tai minėtus parašus: įvykio ir kaltės faktams užtvirtinti. Pasitaiko atveju, kai vairuotojai dėl kaltės nesutaria – tada antrasis parašas nepadedamas ir draudimo bendrovė turi imtis papildomos analizės, dėl kurios žalos administravimo procesas gerokai užsitęsia.

Kopijų trūkumas

R. Bieliauskas primena, jog užpildytų ir pasirašytų eismo įvykio deklaracijų privalo būti tiek, kiek ir avarijoje dalyvavusių žmonių.

Tokia tvarka padeda iškilus abejonėms – asmuo, neturintis įvykio deklaracijos, negalės kreiptis į draudiką. Neretai susiduriama su situacija, kai vairuotojai neturi savo užpildytos deklaracijos, tačiau prašo kompensacijos už žalą iš draudimo bendrovės. Deja, draudimo bendrovė žalos atlyginti negali, nes neturi dokumento, kurio pagrindu turėtų būti skiriama kompensacija.

Kreipiamasi per vėlai

Specialistas papildo, jog ne mažiau svarbu apie įvykį laiku informuoti draudimo bendrovę. Kaltininkas atsakingas už informacijos apie eismo įvykį perdavimą, o nukentėjusysis – už prašymą atlyginti patirtą žalą. Terminus, per kuriuos ši informacija privalo pasiekti draudiką nurodo įstatymai.

R. Bieliauskas paaiškina: vairuotojas, sukėlęs eismo įvykį ir apie tai neinformavęs draudimo bendrovės gali gauti regresinį reikalavimą už žalos administravimo proceso trikdymą. Nuostoliai, kuriuos patyrė šis asmuo nėra kompensuojami, tačiau jis vis tiek atsakingas už šios informacijos perdavimą. Deja, bet neretai įvykio kaltininkai apie avariją nepraneša, tuomet draudimo bendrovė turi juos surasti.

Parengta pagal ERGO Insurance SE Lietuvos filialas informaciją