Ekspertas pataria: kaip elgtis ir į ką atkreipti dėmesį slidžiame kelyje
Prieš prasidedant žiemos sezonui, kuomet tenka vairuoti apsnigtais ar vos matomu ledo sluoksniu padengtais keliais, automobilis turi būti atsakingai paruoštas. Pats svarbiausias namų darbas ruošiantis šaltajam metui – vasarines padangas pakeisti kokybiškomis žieminėmis. Langų plovimo skysčio bakeliai užpildomi net ir labai žemoje temperatūroje neužšąlančiu skysčiu. O jei nutinka taip, kad reikia priverstinai apsilankyti autoservise, tai tampa puikia proga patikrinti bendrą transporto priemonės būklę. Vis dėlto, statistika rodo, kad vairuotojai dažnai pamiršta tinkamai pasiruošti žiemai. Eismo įvykių skaičius šiuo laikotarpiu ženkliai išauga, tad ekspertas ragina atkreipti dėmesį, kokių klaidų nedaryti, kad išvengtumėte nemalonumų slidžiame kelyje.
Namų darbai prieš išriedant į kelią
ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus pagrindinis patarimas prieš sėdant už vairo – atsakingai pasiruošti kelionei. Patikimos žieminės padangos yra vienas esminių faktorių, padedančių užtikrinti, kad ji bus sklandi ir nesibaigs nemaloniu incidentu kelyje. Šaltuoju sezonu gali įvykti įvairiausios nenumatytos situacijos net ir važiuojant saugiu greičiu. Jei laukia tolimesnė kelionė automobiliu, vertėtų įsitikinti, kad jame yra kastuvas, tempimo lynas ir šilti drabužiai – jie gali itin praversti laukiant, kol atvyks pagalba.
Ekspertas pabrėžia, kad reikia nuolat stebėti tiek oro temperatūrą, tiek ir kelio dangos būklę. Pastebėjus, kad kelio paviršius yra bent šiek tiek drėgnas, o oro temperatūra – vos keliais laipsniais aukščiau nulio, galima įtarti besiformuojantį plikledį. Jei kyla bent menkiausių įtarimų dėl plikledžio arba pamačius, kad kelio danga blizga, patariama sulėtinti greitį. Norint įsitikinti, ar tikrai slidu, reikia švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Jei ratai pradeda slysti, vadinasi, kelio danga padengta sniego ar ledo sluoksniu. Prieš atliekant tokį eksperimentą būtina įsitikinti, jog aplink nėra kitų transporto priemonių ir tai padaryti bus saugu.
Veiksmai automobiliui pradėjus slysti
R. Pocius perspėja, kad budrumo reikia neprarasti keliaujant tiltais ar viadukais, nes ten ypač didelė plikledžio rizika. Nuo vandens paviršiaus kylanti drėgmė ir rytais pasitaikantys temperatūros skirtumai sudaro idealias sąlygas plikledžio susiformavimui. Be to, arčiau vandens telkinių esančiose vietose temperatūra įprastai būna žemesnė, todėl yra didelė tikimybė susidaryti plikledžiui. Reikia prisiminti, kad ant tiltų dažniausiai negalima barstyti keliams naudojamų efektyvių natrio chlorido druskų, dėl jų konstrukcijų apsaugos nuo neigiamo poveikio. Dėl šios priežasties tiltai gan dažnai nebarstomi, o kelio danga tose vietose būna slidesnė.
Kartais net ir įvertinus visus veiksnius automobilis kelyje tampa nevaldomas ir pradeda slysti. Tokiose situacijose ypač padeda kelios svarbios taisyklės. Pirmiausia, būtina nepanikuoti ir vengti staigių judesių, kadangi staigus stabdymas didina tikimybę apsisukti kelyje arba nuo jo nuvažiuoti. Tai dažniausiai pasitaikanti klaida, kurią, deja, daro dauguma vairuotojų.
Ergo atstovas tikina, kad užblokuoti ratai sumažina stabdymo efektyvumą, todėl transporto priemonė tampa sunkiau valdoma. Jei automobilis pradėjo slysti, efektyviausias būdas jį sustabdyti – įjungti žemesnę pavarą, nes tai padės jį sulėtinti. Vairuojant naujesnius automobilius viso to išvengti padeda į transporto priemones įmontuotos inovatyvios saugumo sistemos. Visgi jomis visiškai pasikliauti negalima, nes už savo saugumą labiausiai atsakingi yra vairuotojai. Taigi vos iškritus pirmosioms snaigėms, reikėtų pasikartoti saugaus vairavimo taisykles. Atstumo laikymasis ir atsakingai pasirinktas mažesnis greitis gali tapti pagrindiniais veiksniais, padėsiančiais saugiai pasiekti kelionės tikslą.
Šiais metais ERGO bendrovė jau fiksavo beveik 30 000 draudžiamųjų įvykių, kurių vidutinė atlyginama žala siekia daugiau nei 1 200 eurų.
Parengta pagal ERGO Insurance SE Lietuvos filialo informaciją