Straipsnio nuotrauka 2018-08-13

Bagažo draudimo įvykių skaičius auga

Draudimo bendrovių statistika rodo, jog per pastarąjį pusmetį trečdaliu išaugo įvykių susijusių su bagažo vėlavimu, dingimu ar apgadinimu. Remiantis Gjensidige draudimo bendrovės statistika, dažniausiai registruojami įvykiai dėl bagažo vėlavimo, kuris gali vėluoti nuo kelių valandų iki kelių parų. Vis dėlto, didžioji dalis vėlavusio bagažo galiausiai atsiranda, tačiau jis būna apgadintas, o dalis daiktų dingę.

Kaip pastebi draudimo bendrovės Gjensidige kelionių ir asmens žalų skyriaus vyresnysis ekspertas Vytautas Endrijaitis, net 35 proc. visų su bagažu susijusių įvykių sudaro jo apgadinimas: „Dažniausiai kreipiamasi dėl sulaužytų ratukų, praskelto lagamino korpuso, sulūžusios rankenos, sugadintų užtrauktukų. Kai įmanoma ir ekonomiškai tikslinga bagažą remontuoti, jį laikome sugadintu. Išmoka vienam bagažo vienetui siekia 250 eurų, o visiems sugadintiems daiktams – 500 eurų“.
Pačio bagažo praradimas, remiantis Gjensidige draudimo bendrovės kelionių draudimo statistiko duomenimis – rečiausiai pasitaikantis įvykis. Dažnu atveju, jis nutinka, kai kelionė turi jungiamąjį skrydį: „Įprastai lagaminas yra laikomas prarastu praėjus 21 dienai nuo skrydžio ir šį faktą patvirtinus vežėjui. Tokiais atvejais yra svarstomas naujo lagamino pirkimas. Lagamine buvusių daiktų vertė yra vertinama pagal bagažo svorį, tačiau jei nukentėjęs žmogus gali pateikti daiktų pirkimo sąskaitas ar kvitus, tuomet jie yra objektyviausias kriterijus įvertinant patirtus nuostolius. Už vieną prarastą bagažo kilogramą keleiviui įprastai yra atlyginami 26 eurai. Jei pateikiamas pirkimo dokumentas, už vieną prarastą daiktą galima net ir 250 eurų išmoka“, – pastebi Gjensidige draudimo bendrovės specialistas.

Vis dėlto, Europos vartotojų centras Lietuvoje pataria, kokius veiksmus pirmiausia reikėtų atlikti dingus bagažui:
• Užpildyti specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir išsaugoti vieną kopiją sau.
• Išsaugoti įlaipinimo kortelę ir bagažo registracijos dokumentus.
• Pasitikslinti bagažo skyriaus kontaktinius duomenis bei išsiaiškinti, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kurioje galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internete.
• Būtinai išsaugoti būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus.
• Pateikti raštišką pretenziją aviakompanijai dėl dingusio bagažo ir nepamiršti išsisaugoti jos kopijos.

Taip pat, norime atkreipti dėmesį, jog raštišką pretenziją oro vežėjui dėl bagažo, kai patyrėte finansinę žalą, turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos.

Taigi, vos gavus registruotą bagažą, būtinai jį apžiūrėkite tą pačią akimirką. Pastebėjus bagažo apgadinimus ar dingusius daiktus, užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo dar neišėjus iš oro uosto. Su tuo sutinka ir draudimo bendrovės Gjensidige kelionių ir asmens žalų ekspertas: „Būtina iš anksto patikrinti lagaminų būklę, visuomet juos užrakinti, jei yra galimybė – apvynioti plėvele. Viduje esantys trapūs daiktai turėtų būti papildomai įpakuoti į putplastį ar kitą medžiagą. Registruotame bagaže nereikėtų vežtis brangių, vertingų daiktų, dokumentų ar juolab grynųjų pinigų. Taip pat žmonės ten neturėtų dėti vaizdo ir garso technikos bei kompiuterių. Šiuos daiktus visuomet reiktų pasiimti į lėktuvą “.

Taigi, greitas reagavimas ir teisingai atlikti veiksmai, padės greičiau įvertinti patirtą žalą bei žalos administravimą. O kaip pastebi V. Endrijaitis: „Dėl bagažo nelaimingus įvykius patyrę keliautojai turėtų nepamiršti kuo operatyviau pretenzijas dėl bagažo užregistruoti ir tiesiogiai pas vežėją. Kitas žingsnis – dėl žalos atlyginimo kreiptis į draudikus“.

Gjensidige informacija