Automobilio stiklai apgadinami kas penktame autoįvykyje
Lietuvos vairuotojus dažniausiai neramina autoįvykiuose apgadinami jų transporto priemonių stiklai. Draudimo bendrovių duomenys rodo, kad tai viena iš priežasčių dėl ko į jas kreipiasi kone kas penktas klientas. Dažniausiai nukenčia priekiniai automobilių stiklai, nes pastebėtas ir išaugęs jų remontas. Deja, po kai kurių eismo įvykių remontuoti stiklus tampa tiesiog neįmanoma, nes jie būna negrįžtamai sunaikinti. Tokiu atveju, reikalingas stiklo keitimas, o tai kainuoja brangiau nei remontas.
Autoįvykiai bei su jais susijusi žala priklauso ir nuo transporto priemonės judėjimo trajektorijos, važiavimo dažnumo, nuvažiuojamų atstumų ir net kelio darbų. Vis dėlto, automobilių langai – dažniausias vairuotojų rūpestis. Netgi ir mažiausias įbrėžimas ilgainiui gali tapti įtrūkimu, tokiu būdu stiklas dar labiau pažeidžiamas, todėl mažėja ir jo atsparumas autoįvykių metu. Ekspertai vairuotojams pataria automobilių langais pasirūpinti vos atsiradus įbrėžimui, nes to nepadarius vėliau, stiklo remonto kaštai gali stipriai išaugti.
Įtrūkimus sukelia įvairūs veiksniai – netgi gatvėje palikta transporto priemonė gali būti apgadinta pravažiuojant automobiliams arba stambiagabaritėms transporto priemonėms. Tokiu atveju, jei stiklas jau buvo bent kiek pažeistas, yra nemaža tikimybė, kad pažeidimas plėsis ir atsiras įskilimas.
Ar žinote, kas automobilio stiklas sudaro net 34 proc. automobilio kėbulo apkrovos? Dėl šios priežasties, langų įtrūkimo arba įskilimo remontas yra vienas iš svarbiausių transporto priemonės priežiūros darbų.
Stiklo remonto tendencijų pokyčiai
Vos prieš dešimtmetį automobilių priekinio stiklo pažeidimų taisymas buvo gan retas reiškinys, tačiau dabar situacija stipriai pasikeitė. 2011 metais priekinio stiklo pažeidimų remonto poreikis tesudarė 0,2 proc. visų automobilio remonto darbų, o šiuo metu šis rodiklis beveik siekia 10 procentų. Pastebima, kad Lietuvos vairuotojai labiau linkę rinktis remontą, nei keisti visą stiklą.
Stiklo remontas pasirenkamas dėl keleto priežasčių. Viena iš jų – laiko taupymas, nes įtrūkimų remontas trunka vos pusvalandį. Tai yra labai patogu užimtiems ir taupantiems laiką vairuotojams, nes suremontuoti stiklą galima pietų pertraukos metu.
Didėjantis dėmesys aplinkosaugai
Ilgametę vairavimo patirtį turintys vairuotojai, susidūrę su priekinio automobilio stiklo įtrūkimais, įsitikinę, kad tokiu atveju viso stiklo keitimas nėra būtinas. Juo labiau, kad įvairūs bandymai parodė, jog suremontuotas stiklas yra toks pat stiprus, kaip ir prieš įtrūkimo atsiradimą.
Šiais laikais žmonės tampa vis labiau sąmoningesni ir dažniau galvoja apie juos supančią aplinką. Siekis mažinti vartojimą yra viena iš priežasčių, kodėl vairuotojai nesirenka iš karto keisti viso stiklo, nes tai nėra tvaru. Teigiamos draugų bei pažįstamų patirtys, susijusios su stiklo remontu, taip pat turi įtakos vairuotojų pasirinkimui stiklą remontuoti.
Verta žinoti, kad vairuoti transporto priemonę pažeistu stiklu gali būti ne tik nesaugu, bet ir pavojinga. Automobilio langų pažeidimai mažina vairuotojo regėjimo lauką, todėl būtina nedelsti ir greičiau kreiptis į stiklo remonto specialistus. Kasko draudimą turintiems klientams stiklo remontas ir keitimas dažniausiai atliekamas be jokios išskaitos.
Parengta pagal If P&C Insurance AS filialo informaciją