Ankstyvas vasariškas oras lėmė išaugusį motociklininkų padarytų eismo įvykių skaičių
„Jau nuo pat pavasario pradžios fiksavome eismo įvykius, kuriuos sukelia motociklininkai. Matome, kad pavasarį avaringumas išaugo 60 proc. lyginant su pernai metais ir panašu, kad birželio pradžia diktuoja panašias tendencijas. Itin skaudžių, žūtimis pasibaigusių, eismo įvykių mūsų bendrovei administruoti neteko, tačiau sunkių traumų bei žalų, siekiančių ir keturženkles sumas, taip pat fiksuota daugiau nei prieš metus“, - sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. Tokį netikėtą nelaimių augimą atnešė šių metų pavasaris ne tik draudimo bendrovėms, bet ir patiems vairuotojams. Vis dėlto, kaip pastebi draudimo ekspertai, tokius įvykius nulėmė ne tik šiltas oras, bet ir tai, kad vairuotojai dar nespėjo persiorientuoti prie vasariško vairavimo stiliaus.
Remiantis draudimo bendrovės BTA duomenimis, dažniausi registruojami įvykiai kaip motociklas susidūrė su kita transporto priemone, bei virtimai nuo motociklo. Kaip rodo draudimo bendrovės statistika vidutinė tokių sukeliamų eismo įvykių žala šiltaisiais šio pavasario mėnesiais siekė apie 800 Eur. Lyginant su praėjusių metų to paties laikotarpio statistika, vidutinė išmokama žala šiais metais yra dvigubai didesnė. „Dažniausiai motociklininkai į eismo įvykius patenka intensyvaus eismo didmiesčių gatvėse, kur viršydami greitį ar neatsakingai manevruodami susiduria su kitomis transporto priemonėmis, nukrenta nuo motociklų. Nemažai smulkių eismo įvykių nutinka manevruojant tarp eismo juostų bei mėginant aplenkti automobilius“, - dažniausias priežastis vardija BTA draudimo bendrovės specialistas.
Kaip pastebi draudimo bendrovės, motociklininkai yra padidintos rizikos zonoje ir nelaimės atveju dažniausiai nukenčia sunkiausiai. Vis dėlto, ne visada visa kalti yra būtent jie, kadangi manevringa transporto priemonė kelyje ne visada yra lengvai pastebima: „Kelyje niekada negalima užmiršti, kad esi atsakingas ne tik už save, bet ir už kitus eismo dalyvius. Žinoma, kartais ir visai tvarkingai važiuojantį motociklininką gali ištikti nelaimė, nes jo kelyje tiesiog nepastebėjo kitas eismo dalyvis. Juk šaltuoju laikotarpių vairuodami esame įpratę labiau pastebėti vidutinius ir didelius objektus - automobilius, sunkvežimius, autobusus. Tuo tarpu atšilus situacija keičiasi, nes į gatves išrieda motociklai, motoroleriai ar dviračiai. Tai ypač svarbu turėti omenyje manevruojant miestų gatvėse“, - pastebi A. Žiukelis.
Kaip sako BTA draudimo bendrovės specialitas: Lyginant 2016 ir 2017 m. „Regitros“ duomenis, matyti, kad naujai registruotų motociklų skaičius šalyje išaugo 53 proc. Augimo tendencija fiksuojama ir pirmaisiais šių metų mėnesiais. Tad nors nieko naujo ir neįprasto keliuose matyti motociklą, automobilių vairuotojai vis dar skundžiasi, kad jie kelyje išdygsta tarsi „iš niekur“. Motociklininkams rizika būti nepastebėtiems dar labiau išauga važiuojant dideliu greičiu ir staigiai manevruojant. Tad norisi priminti, kad tikrai nebūtina visą laiką skubėti, būti pirmiems ir visus aplenkti. Visiems kelyje kur kas saugiau, kai laikomasi ne tik kelių eismo taisyklių, bet ir bendros eismo kultūros bei pagarbos kitiems eismo dalyviams“.
Todėl rekomenduojame motociklininkams kelyje būti itin atsargiems ir budriems, kadangi netikėtai anksti atšilę orai nereiškia, kad visi vairuotojai spėjo prisitaikyti prie naujų vairavimo sąlygų – dviračių transporto priemonių kelyje. Taip pat primename, jog prieš vykstant kelionę reikėtų tinkamai pasiruošti – patikrinti ar transporto priemonė techniškai tvarkinga, kad galėtumėte saugiai važiuoti kelyje, bei pasirūpinti privalomuoju transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės draudimu.
BTA informacija